صفحه اصلی > ترند و سبک زندگی : روز زمین 2024: موضوع امسال و چگونگی روز زمین امسال

روز زمین 2024: موضوع امسال و چگونگی روز زمین امسال


با جدی تر شدن بحران آب و هوا، هر روز زمین که از راه می رسد اهمیت بیشتری پیدا می کند. این رویداد سالانه که در سال 1970 در ایالات متحده تأسیس شد، میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را برای حمایت از محیط زیست گرد هم می‌آورد و بر اقدامات فوری ما برای نجات سیاره خود تأکید می‌کند.

روز زمین 2024 در حالی منتشر می شود که یک گزارش جدید نگران کننده نشان می دهد که غلظت جهانی دی اکسید کربن، متان و اکسید نیتروژن – سه گاز اصلی به دام انداختن گرما – به یک رکورد بالا دوباره در سال 2023. در همین حال، یک مطالعه جداگانه نشان داد که قطب جنوب شاهد یک افزایش حیرت انگیز 38.5 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین دمای فصلی آن در سال 2022، منجر به نگرانی‌های عمده در مورد نرخ هشداردهنده‌ای که گرمایش جهانی بر سیاره ما تأثیر می‌گذارد، شد.

به همین دلیل است که بیش از هر زمان دیگری مهم است که روز زمین به عنوان یک فریاد تجمع برای اقدام واقعی در مورد بحران آب و هوا تلقی شود. آیا می خواهید مطمئن شوید که نقش خود را بازی می کنید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.

تصویر ممکن است حاوی بالون و توپ وسیله نقلیه حمل و نقل انسان باشد

دانش‌آموزان کالج سریتوس، کالیفرنیا، یک بالون بزرگ را در طول تجمعی که اولین روز رسمی زمین را در 22 آوریل 1970 جشن می‌گیرند، رها می‌کنند.

جولیان واسر

روز زمین چیست؟

روز زمین که توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مشخص شده است، رویدادی سالانه است که برای روشن کردن مشکلات جدی زیست‌محیطی که با آن مواجه هستیم، از بحران آب و هوا گرفته تا آلودگی هوا و جنگل‌زدایی، طراحی شده است. هر ساله می بینیم که سازمان ها در سراسر جهان کمپین های اختصاصی را برای درخواست اقدامات بیشتر برای محافظت از سیاره خود راه اندازی می کنند، در حالی که بسیاری از شرکت ها نیز از این روز برای راه اندازی ابتکارات جدید مبتنی بر محیط زیست استفاده می کنند.

روز زمین 2024 چه زمانی است؟

روز زمین هر سال در 22 آوریل برگزار می شود، اما کل ماه آوریل (گاهی اوقات ماه زمین نامیده می شود) – و به ویژه هفته منتهی به روز زمین (گاهی اوقات هفته زمین نامیده می شود) – زمانی است که مسائل زیست محیطی در کانون توجه قرار می گیرند.

چرا روز زمین در 22 آوریل است؟

روز زمین زاییده فکر گیلورد نلسون، سناتور آمریکایی و دوستدار محیط زیست بود، پس از یک نشت نفت 1969 در سانتا باربارا، کالیفرنیا. او به این فکر افتاد که اساتید دانشگاهی را برجسته کند تا اهمیت هوا و آب پاک را برجسته کند و 22 آوریل به عنوان یک تاریخ مناسب بین تعطیلات بهار و فینال انتخاب شد.

برگزارکنندگان تصمیم گرفتند تاریخ را نامگذاری کنند روز زمین، با اولین رویداد در سال 1970 منجر به شگفت انگیزی شد 20 میلیون نفر در سراسر ایالات متحده به خیابان ها آمدند – حدود 10 درصد از جمعیت کشور در آن زمان. این رویداد بدون شک تأثیر زیادی داشت، به طوری که رئیس جمهور ریچارد نیکسون تنها چند ماه بعد در دسامبر 1970 آژانس حفاظت از محیط زیست را ایجاد کرد و همچنین قانون هوای پاک را امضا کرد.

روز زمین بعداً در سال 1990 به یک کمپین بین المللی تبدیل شد، زمانی که فعالان محیط زیست از یکی از سازمان دهندگان اصلی پرسیدند: دنیس هیز، برای کمک به ایجاد یک رویداد دیگر برای توجه به چالش های زیست محیطی پیش روی سیاره ما.



منبع