بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > سبک زندگی : چگونه به یک اینفلوئنسر تبدیل شویم؟ مارکتینگ در شبکه های اجتماعی
چگونه به یک اینفلوئنسر تبدیل شویم؟

چگونه به یک اینفلوئنسر تبدیل شویم؟ مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

اهمیت اینفلوئنسرها در دنیای امروز که با تکنولوژی درآمیخته، انکار ناپذیر است. در واقع اینفلوئنسر مارکتینگ یک بخشی از دانش مارکتینگ می باشد که تمرکزش روی افراد مشخصی هستند. درست است که بیشتر اینفلوئنسرهایی که مطرحند، جزء بازیگران و خواننده ها و یا ورزشکاران می باشند اما در میان افراد عادی هم اگر دقت کنیم، میتوانیم اینفلونسرها را بیابیم.

علت اهمیت این دسته از افراد این است که آنها با داشتن مخاطبین بالا و پیگیری های پیوسته شان، میتوانند تبدیل به یک پل ارتباطی میان بازار و مخاطبینشان باشند. آنها در بحث مارکتینگ و بازاریابی بسیار موفق عمل کرده و با دریافت تبلیغ های متنوع و گسترده پول خوبی به دست می آورند.

آنها میتوانند ارتباط خود با مخاطبینشان را از طریق شبکه های اجتماعی که معروف ترینش اینستاگرام می باشد، حفظ کرده و دائما روی مردم تاثیر بگذارند. در ادامه با واگویه همراه باشید تا شما هم بتوانید با رعایت چند نکته ی بسیار ساده تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید.

۱. علاقه خود را بیابید

هر چیزی را که راجع به علاقه و سلایقتان می دانید بنویسید. مهم است که بدانید درباره ی چه چیزی بیشترین اطلاعات و مهارت را دارید. علایق شما می تواند راجع به هر موضوعی باشد مهم نیست که حتما موضوعی همه پسند و رایج باشد. اگر در شبکه های اجتماعی چرخی بزنید متوجه خواهید شد که همه ی افراد علایق و مسائلی مخصوص به خود را دارند که در جای خود قابل توجه است و با این حال توانسته اند برای صفحات و پروفایل های خود، مخاطبین بسیار زیادی به وجود آورند.

۲. سعی کنید کار خاص و تکی انجام دهید

با گشتی در شبکه های اجتماعی و صفحات و پروفایل های متنوع، متوجه خواهید شد موضوع هایی که اکثر بلاگرها آنها را در صفحاتشان منتشر می کنند، تقریبا تکراری و یکنواخت است بنابراین آنها خیلی در جذب مخاطب موفق عمل نکرده اند. اما در مقابل میبینیم افرادی را که در صفحات خود به یک موضوع به خصوص و البته جذاب می پردازند. در نتیجه برای اینکه بتوانید اینفلوئنسر موفقی باشید باید سعی کنید یک موضوع جذاب و خاص را به صفحه تان اختصاص دهید.

۳. شبکه اجتماعی مورد علاقه خود را پیدا کنید

برای اینکه بتوانید در کارتان موفق باشید باید تنها یک شبکه اجتماعی را انتخاب کرده و تمام تمرکزتان را بر روی آن بگذارید و سعی کنید تمام وقتتان را به رشد همان اختصاص دهید. بسیاری از افراد هستند که حتی در شبکه های مختلف هیچ اکانتی ندارند و فقط به یک صفحه شان در اینستاگرام و یا مشابه آن می پردازند.

۴. بایک برنامه ی مشخص پیش بروید

برای اینکه مخاطبین زیادی داشته باشید و همه جوره به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید، سعی نکنید که فقط در صفحه تان مطالب مختلفی را منتشر کنید. باید با یک برنامه ریزی از قبل تعیین شده جلو بروید و بدانید که برای صفحه تان چه موارد و نکاتی را باید رعایت کنید. به طور مثال باید بدانید بهترین زمان برای پست گذاشتن چه زمانیست و یا بیشترین محتوایی که مخاطبینتان آنها را میپسندند چه چیزهایی هستند؟

۵. سعی کنید محتوای مناسبی انتخاب کنید

این روزها پربار و مفید بودن محتوا حرف اول را می زند. هر چقدر هم برای اینکار زمان بگذارید کم است چون تا محتوای صفحه تان مناسب نباشد ، قطعا نمی توانید تعداد بالایی از مخاطبین را به خود جذب کنید. برای این کار حتی اگر شده هزینه هم بپردازید؛ چون در قبال نتیجه ای که برایتان به بار می آورد بسیار سودمند است.حتی سعی کنید دوره ها و کلاس هایی را برای بهبود کیفیت کارتان بگذرانید. به طور مثال می توانید به کلاس عکاسی و یا کامپیوتر بروید و مهارتهای بسیار جدیدی را بیاموزید که می توانند در پیشرفت شبکه مجازیتان، کمک حال باشند.

۶. استمرار و استقامت را در کارتان فراموش نکنید

نکته ی بسیار مهم در تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر خوب، این است که در کارتان استقامت ورزیده و استمرارش را حفظ کنید. اگر یک روز یک پست منتشر کنید و یک روز هیچ فعالیتی انجام ندهید، در این صورت نمیتوانید تعداد قابل توجهی از مخاطبین را برای خود به دست آورید. پس باید سعی کنید محتوای خود را با فواصل زمانی مشخص تعیین کرده و آنها در صفحه تان پست کنید.

۷. تبلیغ کنید

فراموش نکنید اگر شما زمان زیادی را برای تولید محتوای مناسب صرف میکنید، زمان زیادتری را باید برای تبلیغ و شناساندنش کنید. این مورد از آنجایی حائز اهیمت است که اگر کسی نباشد تا نتیجه ی کارهای شما را ببیند، تمام تلاش هایتان بیهوده به نظر می رسد.

۸. تعامل با مخاطبین خود را در اولویت قرار دهید

اگر تعداد مخاطبینتان کم باشند، برقرای ارتباط با آنها کار ساده ای به نظر می رسد؛ اما اگر روز به روز به تعدادشان اضافه شود ،مسئولیت شما نیز سنگین خواهد شد. چرا که برای حفظ اعتماد آنها نسبت به خودتان باید سعی کنید برای آنها ارزش قائل شده و با وقت گذاری مناسب سعی کنید به پیشنهادات و نظرهایشان پاسخ دهید. قطعا این کار از شما وقت بسیاری خواهد گرفت اما ارزشش را دارد چرا که در این صورت هم شما به آنها وفادار شده و هم آنها به شما.

۹. ایجاد همکاری با افراد معروف تر

یکی از سریع ترین و بهترین راه های افزایش مخاطبینتان، این است که با یک فرد مطرح و معروفی که روزانه بازدید بالایی دارد، همکاری کرده و از وی بخواهید در ازای کاری، شما را در صفحه اش تبلیغ کند. کاری که شما می توانید در مقابل برای او انجام دهید، هم میتواند پرداخت پول باشد و هم اینکه شما نیز متقابلا راجع به او در صفحه تان بنویسید.با این کار سیل زیادی از مخابین جدید به سوی شما روان خواهد شد.

۱۰. باز هم حواستان به محتواها باشد

با تحقیق در شبکه های مجازی و پروفایل های افراد معروف، متوجه خواهید شد که چه مطالبی بیشترین جذابیت را برای مردم دارند.کدام پست ها هستند که بیشتر از همه بازدید دارند و مورد پسند قرار میگیرند.باید سعی کنید محتوای خود را بر اساس این موارد، تعیین کرده تا مخاطبینتان از دنبال کردن شما پشیمان نشوند!
امیدواریم با رعایت نکات بالا سعی کنید تبدیل به یک اینفلوئنسر موفق شده و مخاطبین زیادی برای خود دست و پا کنید. شما چه پیشنهادات و نظراتی در این باره دارید. واگویه خوشحال می شود که ارتباطتان را با ما حفظ کرده و نظراتتان را ارسال کنید.


منبع : واگویه