صفحه اصلی > تکنولوژی و متاورس : کتیزن (Catizen) چیست؟ آموزش صفر تا صد دریافت توکن CATI

کتیزن (Catizen) چیست؟ آموزش صفر تا صد دریافت توکن CATI

کتیزن (Catizen)، به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تلگرامی، تا به امروز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و توانسته در کنار رقبای دیگر، به موفقیت چشمگیری برسد. اگر شما هم نمی‌خواهید از ایردراپ ارز CATI جا بمانید، بهتر است ابتدا بدانید که کتیزن چیست و بعد نحوه بازی آن را یاد بگیرید.

بازی کتیزن (Catizen) چیست؟

کتیزن (Catizen)، نوعی بازی تپ تو ارن تلگرامی بر بستر بلاک چین تون کوین است که تمامی فضا و داستان آن مختص به دنیای گربه‌ها است. در این بازی، کاربران با مدل اقتصادی تپ تو ارن و بزرگ کردن گربه‌ها، امتیاز و جوایز متنوعی را دریافت می‌کنند.

به زبان ساده، در کتیزن شما باید با گربه‌ها بازی کنید، به آن‌ها غذا دهید و آن‌ها را بزرگ کنید. هرچه گربه‌ها بزرگ‌تر شوند و تعداد آنها افزایش یابد، امتیاز و توکن‌های درون برنامه‌ای بیشتری دریافت خواهید کرد که از آن می‌توانید برای خرید گربه‌های جدید یا تولید گربه‌های ویژه و ارزشمندتر استفاده کنید.

بازی کتیزن، روی جامعه گربه‌ها استوار است و شما با افزایش گربه‌های خود و به‌دست‌آوردن نژاد خاصی از گربه‌ها، در ازای امتیاز، دو توکن درون برنامه‌ای ارزشمند به نام‌های vKitty و Fish را دریافت می‌کنید:

  • توکن vKitty: این توکن با بزرگ کردن گربه‌ها و ارتقا قابلیت‌های آن‌ها به دست می‌آید و با آن می‌توانید، به گربه‌های جدید دست‌یافته یا با آن گربه‌های دیگر خود را ارتقا دهید.
  • توکن Fish: این توکن با تکمیل‌کردن تسک‌ها یا مأموریت‌های درون بازی به کاربران اهدا می‌شود که برای انجام تراکنش‌های درون برنامه‌ای و خرید آیتم‌های متنوع مورداستفاده قرار می‌گیرد.

هر چه توکن‌های درون برنامه‌ای و گربه‌های خاص‌تری را در اختیار داشته باشید، شانس شما برای دریافت ایردراپ و کسب سود مناسب، بیشتر خواهد بود. در این بازی به‌صورت روزانه، مأموریت‌های متفاوتی نیز وجود دارد که در کسب امتیاز کاربران نقش مهمی خواهند گذاشت.

نحوه انجام بازی Catizen

در ابتدا، برای‌آنکه بتوانید به‌راحتی این بازی را انجام دهید، به نحوه انجام بازی پرداخته و سپس به سراغ بخش‌های مختلف آن می‌رویم.

  • ابتدا از طریق لینک زیر وارد بازی شوید.

نحوه تولید گربه در کتیزننحوه تولید گربه در کتیزن

  • در صفحه اصلی بازی، دکمه وسط که لوگویی گربه‌ای شکل دارد، برای تولید (Generate) گربه‌های جدید است. با لمس این گزینه گربه‌های تازه‌ای در سطح یک برای شما تولید می‌شود که باید با ترکیب گربه‌های هم سطح با یکدیگر، آنها را ارتقا داده و تبدیل به گربه‌های پیشرفته‌تری کنید.
  • ارتقا گربه‌های بازی کار بسیار آسانی است. تنها نیاز است که گربه‌های هم‌سطح را بر روی یکدیگر انداخته و آنها را افزایش دهید. برای مثال، گربه‌های سطح یک را با یکدیگر ترکیب کرده و گربه‌های سطح دوم را تولید می‌کنید و این فرایند برای سطح‌های بالاتر نیز تکرار می‌شود.
  • با تولید هر گربه مقداری از توکن‌های شما خرج می‌شود که پس از بزرگ کردن و ارتقا گربه‌ها علاوه بر بازگشت آن، مقدار بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.
  • در نتیجه، هر چه گربه‌های بیشتر و سطح بالاتری داشته باشید، سودآوری شما و میزان سکه‌های که جمع‌آوری می‌کنید بیشتر است.

بخش‌های مختلف بازی Catizen

  • فروشگاه: مطابق تصویر زیر، در سمت چپ، اولین گزینه مربوط به بخش خرید بازی کتیزن است. در این بخش با اتصال کیف پول تلگرامی خود (یکی از کیف پول‌های  ادغام شده با تلگرام مانند تون کیپر) و با ارز دیجیتال TON می‌توانید توکن‌های درون برنامه‌ای این بازی را به مقدار دلخواه خریداری کنید.

 

  • کسب پاداش (Earn): در این بخش، توسط بازی برای شما مأموریت‌هایی تعبیه شده است که با انجام موفقیت‌آمیز هر کدام مقدار از توکن FISH یا vKitty دریافت می‌کنید. این مأموریت‌ها می‌توانند دنبال‌کردن شبکه‌های اجتماعی بازی و تسک‌های روزانه بازی باشند.

Earn در CatizenEarn در Catizen

  • بخش Feed: در این بخش به‌راحتی می‌توانید گربه‌هایی را ارتقا داده و غذاهای مربوط به آنها را خریداری کنید. با ارتقا هر گربه، علاوه بر افزایش سرعت آنها، سود بیشتری نیز در بازی دریافت خواهید کرد.
  • بخش دعوت از دوستان (Invite): بازی کتیزن به کاربرانی که دوستان خود را به بازی دعوت کنند، جوایزی قابل‌توجهی اهدا می‌کند. در این بخش با دعوت دوستان خود به بازی، مقداری از توکن‌های درون برنامه‌ای را پاداش خواهید گرفت.
  • بخش بوست (Boost): در بالای جایگاه گربه‌ها، عکس موشکی دیده می‌شود که بخش بوست بازی نام دارد. در این بخش با تراکنش‌های تعیین شده از سوی بازی در کیف پول یا پرداخت مقداری توکن vKitty، سرعت رشد و اهدا گربه‌های جدید افزایش می‌یابد.

بخش بوست در کتیزنبخش بوست در کتیزن

  • بخش ماهیگیری (Fishing): پس از انجام چندین تسک و دریافت توکن FISH که اهمیت بسیار بالایی در بازی دارد، بخش ماهیگیری در دسترس قرار می‌گیرد. در این بخش، با پرتاب طناب ماهیگیری و کسب انواع ماهی و جانداران دریایی مختلف، توکن‌های زیادی جایزه دریافت خواهید کرد.

معرفی توکن بومی بازی کتیزن

همانطور که گفتیم، مهمترین توکن بازی کتیزن، CATI نام دارد. CATI که به زودی در صرافی‌های بزرگ بین المللی و همزمان با آن در بیت پین هم لیست خواهد شد، موجودی کل ۱ میلیاردی دارد و توکنومیک آن هم طبق تصویر زیر خواهد بود.

توکنومیک ارز CATI

ارز دیجیتال CATI قرار است یک توکن کاربردی/حاکمیتی باشد و کاربران آن را استیک کنند، با آن بازی کنند یا در رأی‌گیری‌های کلیدی پروژه مشارکت کنند. البته از طریق Launchpool و Task Center هم می‌توانند با آن پاداش دریافت کنند.

از جمله ویژگی‌های ارز دیجیتال کتیزن هم می‌توان به توکنومیک دقیق، برنامه‌های متنوع برای خلق ارزش برای توکن و همچنین موجودی کل محدود ۱ میلیاردی اشاره کرد. این موارد می‌توانند در بلند مدت باعث ارزشمند شدن توکن CATI شوند.

 

بررسی زمان لیست شدن کتیزن

زمان لیست شدن کتیزن هم مثل سایر بازی‌های تلگرامی مثل بازی همستر کامبت و بازی تپ سواپ، چندین مرتبه معوق شده و شایعات زیادی پیرامون آن وجود دارد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که اوایل پاییز امسال (۱۴۰۳)، شاهد لیست شدن CATI باشیم.

توجه داشته باشید که صرافی ارز دیجیتال بیت پین، به عنوان پلتفرم معتبر و پیشرو در لیست کردن رمزارزهای تلگرامی، دقایقی بعد از لیست شدن کتیزن در صرافی‌های بزرگ بین‌المللی، CATI را در پلتفرم خود لیست خواهد کرد.

بنابراین اگر می‌خواهید از ایردراپ کتیزن عقب نمانید و سریع‌تر به خرید و فروش کتیزن بپردازید، بهتر است همین حالا در بیت پین ثبت نام کنید و مراحل احراز هویت آن را انجام دهید و همه چیز را برای تبدیل توکن‌های کتیزن به پول نقد، آماده کنید.

تیم توسعه دهنده ‌Catizen چه کسانی هستند؟

بازی Catizen توسط استودیوی بازی سازی پلوتو استودیوز (Pluto Studio) توسعه یافته است. این شرکت بیش از ۳۰ توسعه‌دهنده دارد که مدیر عامل و هم‌بنیانگذار آن دیوید ماک (David Mak) است.

مدیر مالی و هم‌بنیانگذار دیگر این استودیو هم ریکی وانگ (Ricky Wong) نام دارد. همچنین بنیاد کتیزن که وظیفه مدیریت دارایی خزانه و پیشبرد توسعه پروژه کتیزن را بر عهده دارد، توسط تیم وانگ (Tim Wong) مدیریت می‌شود.

تیم توسعه دهنده کتیزنتیم توسعه دهنده کتیزن

روش‌های افزایش درآمد در بازی کتیزن

روش‌های مختلفی در بازی کتیزن برای افزایش درآمد تعبیه شده است که تکرار کردن آنها می‌تواند ایردراپ بیشتری را برای هر کاربران ایجاد کند. اگر کاربر این بازی هستید و قصد افزایش درآمد خود را دارید، موارد زیر را در بازی تکرار کرده و فعالیت خود را افزایش دهید.

روش‌های افزایش درآمد در بازی کتیزنروش‌های افزایش درآمد در بازی کتیزن

  1. بهترین بخش برای افزایش درآمد در بازی کتیزن، مختص به قسمت Earn است. در این بخش با انجام مأموریت‌ها و تسک‌های روزانه، مقدار مناسبی از توکن FISH دریافت می‌کنید که برای ارتقا گربه‌ها و انجام ماهیگیری به آن نیاز دارید.
  2. به‌صورت روزانه با اتصال کیف پول و انجام تراکنش، این بازی به شما بوست رایگانی اهدا می‌کند که می‌تواند در فرایند افزایش گربه‌ها و در نتیجه درآمد شما تأثیر زیادی بگذارد.
  3. دعوت از دوستان را می‌توانیم از بهترین راه‌های افزایش درآمد در بازی کتیزن محسوب کنیم. با هر دعوت از دوستان و فعالیت آنها در بازی، کتیزن به شما مقداری مناسبی از توکن‌های خود را اهدا می‌کند که در افزایش درآمد شما تأثیر می‌گذارد.
  4. با افزایش فعالیت شما در بازی، بخش دیگری به نام استخراج یا Mine قابل‌دسترسی می‌شود که می‌توانید توکن‌های خود را در آن قرار داده و کسب سود کنید.
  5. افزایش درآمد، کسب سکه‌های جدید و گربه‌های سطح بالاتر، به میزان زیادی به فعالیت شما بستگی دارد. پس از دریافت مقدار زیادی توکن Fish، امکان انجام خودکار مدیریت گربه‌ها با گزینه Auto وجود دارد.
  6. تراکنش‌های روزانه بلاک چینی و انجام مکرر این بازی متاورسی برای افزایش درآمد بسیار ضروری است. بخش مهمی از این فرایند به اتصال کیف پول تلگرامی شما به بازی و انجام مأموریت‌ها بستگی دارد.

بهترین پلتفرم برای خرید ارز دیجیتال کتیزن

ارز دیجیتال کتیزن به زودی قرار است در صرافی‌های معتبری مثل بای‌بیت، اوکی‌ایکس و احتمالاً بایننس لیست شود. از آنجایی‌که این پلتفرم‌های بین‌المللی برای ثبت نام کاربران ایرانی محدودیت‌هایی را وضع کرده‌اند، صرافی بیت پین دقایقی بعد از این صرافی‌ها کتیزن را لیست خواهد کرد.

از طرفی احراز هویت ساده و سریع، بازار نقد و امکان خرید و فروش کتیزن با تومان و تتر، مزیت‌های مهمی است که بیت پین را به بهترین پلتفرم برای خرید و فروش CATI تبدیل می‌کند.

کلام پایانی

بازی کتیزن با فراهم‌کردن فضایی جذاب از دنیای گربه‌ها و همکاری با بلاک چین تون نتورک، تا به امروز موفق به کسب بیش از 20 میلیون کاربر شده است. در این مقاله سعی کردیم که به آموزش انجام بازی کتیزن و کسب درآمد از آن بپردازیم. امیدواریم که بهترین نتایج را از این بازی کسب کنید.

آیا بازی کتیزن را شروع خواهید کرد؟ کدام بازی تلگرامی را بیشتر ترجیح می‌دهید؟

سؤالات متداول

  • ایردراپ کتیزن چه زمانی انجام می‌شود؟

ایردراپ بازی تلگرامی کتیزن، به گفته تیم توسعه‌دهنده و بینانگذار آن، در نیمه دوم سال کنونی (۱۴۰۳) انجام می‌پذیرد. با این وجود، همچنان تاریخ دقیقی برای این رویداد اعلام نشده است.

  • آیا کتیزن معتبر است؟

بله کتیزن بازی تلگرامی کاملاً معتبری بوده و همکاری با بنیاد بلاک چینی تون، تأکیدی بر این موضوع دارد. با این حال، مانند هر بات تلگرامی با وجود معتبر بودن بازی، هر کاربر نیازمند رعایت نکات امنیتی و حریم خصوصی است.

  • آیا بازی کتیزن می‌تواند سودده باشد؟

بازی کتیزن از نظر اعتبار و بنیاد پشتیبان، پروژه معتبر و مستعدی به نظر می‌رسد. با این حال، تا زمانی که تیم پروژه نقشه راه و نحوه توزیع توکن‌های خود را اعلام نکرده‌اند، تخمین سوددهی آن برای هر کاربر کمی دشوار است.