دوست دارید بدانید چگونه میتوانید از اینستاگرام درآمد داشته باشید؟ شاید داستان اینستاگرامرهایی را شنیده باشید که با هر عکسی که در پیجشان منتشر میکنند پول در میآورند. حتی شاید به تعداد فالوورهای خودتان نگاه میکنید و میپرسید خب من چطور پول در بیاورم؟
درست مانند وبلاگنویسها و شخصیتهای یوتیوب یا هر کس دیگری که با تولید محتوا مخاطبینی را دور خودش جمع کرده است، اینستاگرامرها نیز، هم در معرض دید مردم هستند، و هم در آنها نفوذ دارند، یعنی دقیقا دو چیزی که شرکتها دنبالش هستند.
این دو چیز است که به اشخاص مشهور در اینستاگرام توانایی درآمد داشتن عطا میکند، حالا چه دنبال درست کردن امپراطوری در اینستاگرام باشند، چه صرفا بخواهند کمی پول در بیاورند و مقداری جنس مجانی کاسب شوند.
برای اینکه از اینستاگرام پول در بیاورید، چقدر پول لازم دارید؟
اگر تا اینجا اولین سوالی که به ذهنتان رسیده این بوده است که برای پول در آوردن از طریق اینستاگرام به چند فالوور احتیاج است، باید بگوییم که نه آنقدر که فکر میکنید!
البته تعداد فالوور بستگی به عوامل مختلفی هم دارد. مثلا:
- اینکه شما در چه حوزهای فعالیت میکنید، و اینکه چقدر راحت میتوانید محصولات و شرکتها را برای تبلیغ به خود جذب کنید (مثلا حوزه آشپزی، زیبایی، فیتنس و…)
- اینکه مخاطبین شما چقدر درگیر هستند (مثلا ۱۰۰ هزار مخاطب fake هیچ engagement ای ندارند)
- میخواهید از چه طریقی پول در بیاورید
و چیزی که بدیهی است اینکه هرچقدر فالورهای واقعی بیشتری داشته باشید بهتر است. در عین حالی که اینستاگرامرهای بزرگ به ازای هر پست چند میلیون تومان درآمد دارند، اما حتی آنهایی که فالوورهای کمتری هم دارند میتوانند پول در آوردن را شروع کنند.
چگونه از اینستاگرام پول در بیاوریم؟
با توجه به اینکه محتوای تولید شده توسط شما چقدر منحصر بفرد است، و با توجه به مخاطبین شما، و سطح تعهدی که به شما دارند، میتوانید از روشهای زیر پول در بیاورید:
– برای برندهایی که میخواهند جلوی دید فالوورهای شما قرار بگیرند، بعنوان اسپانسر پست ارسال کنید.
– با برندها همکاری کنید و به ازای هر فروشی که از کالاهای آنها انجام میدهید پورسانت دریافت کنید.
– محصولاتی درست کنید و آنها را بفروشید، یا حتی خدماتی ارائه کنید.
– عکسهایتان را بفروشید.
زیبایی کار اینجاست که اگر یک روش را انتخاب کنید، برای برگزار کردن روش دیگر دستتان بسته نیست. بسیار خب، اجازه بدهید کمی هم در مورد محبوب ترین روش درآمدی در اینستاگرام آغاز کنیم. یعنی همکاری با برندها بعنوان اینفلوئنسر.
همکاری با برندها بعنوان اسپانسر پستهای شما
این روزها نام اینفلوئنسرها را خیلی میشنویم. اینفلوئنسر به کسی میگویند که با انجام دادن کار خاصی یا به اشتراک گذاشتن محتوای منحصر بفرد، به نحوی در فضای آنلاین برای خودش اسم و رسمی به پا کرده است. اینفلوئنسرها برای مخاطبینشان حکم پیشرو، یا متخصصی را دارند که نظراتشان در حوزهی خاصی قابل احترام است.
به همین دلیل خیلی از برندها، برای اینکه اسم برند یا محصولشان سر زبانها بیفتد، به سراغ اینفلوئنسرها رفته و با آنها همکاری میکنند. اما باید بدانید چیزی که برندها میخواهند تعداد فالوورها و بازدید پستهایتان نیست، بلکه آنها به دنبال این هستند که مخاطبین شما چقدر به شما اعتماد دارند و با محتوایی که تولید میکنید درگیر هستند.
کار دشواری است که بعنوان اینفلوئنسر، هم درامدتان را خوب و متعادل نگه دارید، و هم محتوای کاملا بی عیب و نقصی بسازید. اما اگر برای پول در آوردن متکی بر پیج اینستاگرامتان نباشید، میتوانید برندهایی که میخواهید با آنها کار کنید را انتخاب نمایید؛ همانطور که برندها هم میتوانند اینستاگرامر مورد نظرشان را انتخاب کنند.
چگونه تصمیم بگیرید بعنوان اینفلوئنسر چقدر پول دریافت کنید؟
این مقدار در مورد اینکه چه نوع محتوایی بسازید متفاوت است، مثلا یک پست تصویری، یک ویدئو یا استوری؛ و حتی گاهی اوقات اینکه شما اجازهی استفاده از آن محتوا را در صفحه خود برند یا وبسایتش میدهید یا خیر.
در مورد تمام این بده بستانها میتوان چانه زنی کرد، چه در مورد یک پست، و یا چه در مورد یک کمپین. میتوان به جای پول، یک محصول رایگان دریافت کرد، خدماتی گرفت، هدیهای گرفت، یا اینکه مقداری از هر کدام.
یادتان باشد زمانی که در حال مذاکره هستید، صرفا قرار نیست که یک محتوا تولید کنید، بلکه در حال ارائه مخاطبین و فالوورهای خودتان هم هستید.
در یک نظرسنجی خارجی که بین ۵۰۰۰ اینفلوئنسر انجام شد، حدود ۴۲٪ اعلام داشتند که به ازای هر پست، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار هزینه دریافت میکنند. در مورد اینفلوئنسرهای ایرانی این عدد بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است. البته ما این عدد را صرفا برای اینکه شما هنگام چانه زدن به برندها مبنایی برای مذاکره داشته باشید اعلام کردیم.
همچنین بعنوان یک اینفلوئنسر خیلی مهم است که مخاطب خودتان را هم بشناسید. اینکه چه چیزی باعث بوجود آمدن engagement در فالوورهای شما میشود. اگر از قبل اطلاعات و آمار و ارقام کاملی در مورد پیج خودتان و مخاطبینتان داشته باشید، مذاکره خیلی راحتتر میشود.
کاری که بعنوان یک سرگرمی یا برای خنداندن دیگران آغاز کردهاید، عکسهای بامزهای که با سگتان گرفتهاید، یا عکس غذاهای جذابی که خوردهاید و روی اینستاگرام به اشتراک گذاشتهاید، این شانس را برای شما ایجاد میکنند که بتوانید از آنها پول هم در بیاورید.
در آخر اینکه اگر ایدهای برای فروش محصولات یا خدمات خودتان روی اینترنت دارید، از شما دعوت میکنیم تا مطلبی که پیشتر در مورد راههای کسب درآمد از طریق اینترنت منتشر کرده بودیم را از دست ندهید.
آیا شما یک اینفلوئنسر هستید و تجربهی این کار را داشتهاید؟ آیا تا بحال با اینستاگرامرها کار کردهاید؟ لطفا نظرات و تجربیات خودتان را با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.
منبع : واگویه