صفحه اصلی > هنر : هنر شاد بودن ، 10 راز خوشحالی آفرینی
هنر شاد بودن

هنر شاد بودن ، 10 راز خوشحالی آفرینی

شاد بودن هنر است و برخی ذاتا شاد هستند و برخی دیگر نیاز دارند تا شاد زیستن را یاد بگیرند. افراد شاد عاداتی بسیار ساده و موثر دارند که باعث شاد شدن آن‌ها می‌شود. لازم نیست همه این عادات را انجام دهید در ابتدا با چندتا از آن‌ها شروع کنید و ادامه دهید تا بعد از مدتی تاثیر آن را بر خود و زندگی‌تان ببینید.

هنر شاد بودن چگونه است ؟

هنر شاد بودن

 

شاد زندگی کردن یک مهارت است. اگر صادقانه فکر کنید به این نتیجه می‌رسید که شاد زندگی کردن واقعا ارتباطی با شرایط زندگی ندارد بلکه به دیدگاه و طرز فکرتان بستگی‌ دارد.

اگر بخواهید داشته‌های خود در زندگی مثل خانواده، شغل، سلامتی، سرپناه و پول یا هر امکاناتی که دارید را بشمارید، خواهید دید که به وجود بسیاری از آن ها آگاه نیستید. همین نعمت‌هایی که نبودشان زندگی را بسیار سخت و وجودشان زندگی را بسیار آسان و پربارتر کرده است. اگر به دیدن کمبودها عادت کنید فرصت یک زندگی شاد را از خود می‌گیرید.

اما شاد زیستن فرصتی است که می‌توانیم دوباره به خود بدهیم، آن هم با روش‌های ساده و کاملا عملی. مطمئن باشید که با کمی تمرین و بعد از مدت کمی، نه تنها شادتر خواهید بود بلکه آرامش درونی بیشتری نیز احساس خواهید کرد و شاد زیستن برای شما به یک عادت روزانه تبدیل می‌شود.

 

هنر شاد بودن

 

1- سعی کنید از روی اجبار هم که شده است مثبت فکر کنید و احساس شادی را به خود تلقین کنید. مثبت فکر کردن سبب می‌شود قلبتان نیز سالم‌تر و قوی‌تر شود. سعی کنید مثبت اندیشیدن عادت شما شود.

2- انتخاب‌ها و کارهایتان را الویت‌بندی کنید و شاد زیستن، سلامتی و عشق و علاقه را در الویت خود قرار دهید.

3- سعی کنید از اتفاقات و رویدادهای بسیار جزئی نیز شاد شوید و عادت کنید که برای شادی‌های کوچکتان جشن بگیرید و از آن لذت ببرید.

4- خود را بیشتر بشناسید و تشخیص دهید چه چیزی سبب شاد شدن شما می‌شود و در شرایطی که خوشحال نیستید با انجام کاری مسرت‌بخش یا فکر کردن به آنچه خوشحالتان می‌کند شاد شوید.

5- به خودتان بیشتر اهمیت دهید. خودخواه بودن درست نیست اما سعی کنید خود را بیشتر دوست داشته باشید و بیشتر برای خود وقت بگذارید. به نیازها و احساسات خود توجه کنید و برای خوشحال کردن خود تلاش کنید.

6- در پس هر کار و رویدادی در جستجوی آرامش، شادی و نکات مثبت باشید. لازم نیست کسی برای شما شادی بیافریند، خودتان آن را پیدا کنید.

7- به افکار و نظرهای دیگران راجع‌به خود کمتر فکر کنید و کمتر به خاطر نظر و سلیقه دیگران خود را به فکر بیندازید و ناراحت کنید. توجه به نظر دیگران شاید راهگشا باشد اما فراموش نکنید که نظر آ‌ن‌ها سطحی است زیرا از زندگی شما بی‌خبر هستند و ارزش ناراحت شدن شما را ندارد.

8- هنگام بحران و ناراحتی به بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد فکر کنید و آن را تصور کنید و آن‌گاه خواهید دید که احساس آرامش می‌کنید.

9- بیشتر به دیگران محبت کنید و با اطرافیان و حتی غریبه‌ها مهربان‌تر باشید زیرا این احساس خوب نیز به خود شما منتقل می‌شود.

10- سختی‌ها و شادی‌های زندگی را جزئی از زندگی بدانید و خود را برای سختی‌های زندگی بیش از حد ناراحت نکنید و با صبر و تحمل بحران‌ها را پشت سر بگذارید.