صفحه اصلی > مهاجرت و گردشگری : فرودگاه کرمانشاه؛ از امکانات تا اطلاعات مهم
فرودگاه کرمانشاه؛ از امکانات تا اطلاعات مهم

فرودگاه کرمانشاه؛ از امکانات تا اطلاعات مهم

کرمانشاه از مهم‌ترین استان‌های غربی کشور به شمار می‌آید. مسافرانی که قصد سفر به کشور عراق را دارند باید از شهرهای کرمانشاه عبور کنند و از آنجایی که هر ساله تعداد زیادی از افراد برای سفر عتبات عالیات به عراق سفر می‌کنند؛ لازم است اطلاعات دقیق و کاملی را دررابطه‌با فرودگاه کرمانشاه بدانند. فرودگاه بین ‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه یک فرودگاه در غرب کشور ایران است که به شهر کرمانشاه و مناطق اطراف آن با مقاصد داخلی و بین‌المللی خدمت‌رسانی می‌کند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با اطلاعات دقیقی در مورد این فرودگاه در استان کرمانشاه آشنا شوید.

 

تاریخچه ساخت فرودگاه کرمانشاه

در گذشته این فرودگاه شکل دیگری بود و با یک باند خاکی در منطقه‌ای به نام مرادآباد قرار داشت. سال 1350 منطقه‌ای جدید برای ساخت این فرودگاه در نظر گرفته شد که حدود 200 هکتار بود. فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه در همین منطقه افتتاح شد و از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی در آن انجام شده است. به‌واسطه خرید زمین‌های اطراف فرودگاه در سال 1374، مساحت این فرودگاه به 228 هکتار افزایش پیدا کرد. همچنین طی سالیان بخش‌های زیادی به آن اضافه شده که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از ساختمان آتش‌نشانی، مقر پلیس، خانه‌های سازمانی، پاویون، مدیریت اداری و ترمینال؛ اکنون نیز از پرتردد‌ترین فرودگاه‌های کشور به شمار می‌آید. فاصله فرودگاه بین ‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه تا مرکز شهر 9 کیلومتر فاصله دارد و اکثر پروازها به کشور عراق برای سفر عتبات عالیات از این فرودگاه انجام می‌شود.

معرفی

فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه در قسمت شرقی این شهر قرار دارد و زمین این فرودگاه با پایگاه یکم هوانیرو مشترک است. همچنین 1311 متر از سطح دریا فاصله دارد و طول باند آن 3914 متر است که مناسب پرواز هواپیماهای سنگین است. این فرودگاه دو ترمینال دارد که یکی از آن‌ها به پروازهای داخلی و دیگر به پروازهای بین‌المللی اختصاص دارد. ترمینال‌های این فرودگاه خدمات قابل قبولی را به مسافران و همراهان آن‌ها ارائه می‌دهد؛ نمازخانه، سرویس بهداشتی، غرفه خرید سوغاتی، دستگاه خودپرداز و کافی‌شاپ از جمله امکاناتی است که در ترمینال‌های این فرودگاه در اختیار افراد قرار گرفته است. همچنین در ترمینال بین‌المللی این فرودگاه یک سالن عمومی، یک سالن ترانزیت و باجه ارز بانک رفاه برای رفاه حال مسافران قرار دارد که به‌راحتی بتوانند مالیات خود را پرداخت و در صورت تمایل ارز دریافت کنند.

امکانات فرودگاه کرمانشاه

فرودگاه کرمانشاه

همانطور که می‌دانید در هر فرودگاهی امکاناتی برای مسافران و همراهان آن در نظر گرفته شده است. فرودگاه بین ‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه به‌دلیل اینکه پرواز‌های زیادی در سطح داخلی و بین‌المللی دارد، خدمات و امکانات زیادی را جهت رفاه و آسایش مسافران خود فراهم کرده است. در ادامه تعدادی از این امکانات را به شما معرفی می‌کنیم.

خدمات CIP

یکی از امکاناتی که این فرودگاه به مسافران خود ارائه می‌دهد خدمات CIP است. از جمله این خدمات می‌توان به حمل چمدان مسافران، کتابخانه، راهنمایی و انتقال مسافران از هواپیما تا سالن پرواز، پذیرایی از مسافران و اینترنت اشاره کرد.

خدمات پزشکی

یکی دیگر از امکاناتی که فرودگاه بین ‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه در اختیار مسافران خود قرار داده، خدمات پزشکی است. این خدمات یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین خدمات این فرودگاه محسوب می‌شود. در این فرودگاه کادر پزشکی مجربی وجود دارد که در صورت نیاز به مسافران و مراجعه‌کنندگان در 24 ساعت شبانه‌روز خدمات ارائه کنند. پس با خیال راحت فرودگاه کرمانشاه را برای سفرهای خود انتخاب کنید.

پارکینگ

فرودگاه کرمانشاه

یکی دیگر از امکاناتی که فرودگاه کرمانشاه به مسافران خود ارائه می‌دهد پارکینگ است. خدمات پارکینگ در این فرودگاه به‌صورت 24 ساعته به مراجعه‌کنندگان خدمت‌رسانی می‌کنند. این پارکینگ گنجایش 750 ماشین را دارد و هزینه آن به‌ازای هرساعت از شبانه‌روز محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است در زمان‌هایی که ظرفیت این پارکینگ این فرودگاه تکمیل می‌شود، مسافران می‌توانند از پارکینگ‌های اطراف استفاده کنند.

بسته‌بندی بار

از دیگر امکانات فرودگاه کرمانشاه می‌توان به بسته‌بندی بار اشاره کرد. در این قسمت وسایلی که ممکن است در پرواز باعث ایجاد اختلال شود به‌صورت مجزا بسته‌بندی می‌شوند؛ تعدادی از این وسایل شامل اسپری، شامپو، الکل و سایر مواد آرایشی است. همچنین اگر دوست دارید وسایل خود را خیلی حرفه‌ای بسته‌بندی کنید، غرفه‌هایی در این فرودگاه وجود دارد که با پرداخت مبلغ کمی می‌توانید این کار را انجام دهید.

دفتر تاکسی‌رانی

یکی دیگر از امکانات این فرودگاه دفتر تاکسی‌رانی است. مسافران با کمک گرفتن از این خدمت می‌توانند به‌راحتی و با امنیت بالا به مقصد خود بروند. دفتر تاکسی‌رانی این فرودگاه دارای خودروهای لوکس و معمولی بوده و مسافران خودشان انتخاب می‌کنند که با چه ماشینی به مقصد خود سفر کنند. مسافران در طول 24 ساعت شبانه‌روز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند و ساعت کاری مشخصی برای خدمات تاکسی‌رانی در نظر گرفته نشده است.

فرودگاه کرمانشاه به چه شهرهایی پرواز دارد؟

دبی و استانبول

پروازهای فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه به دو بخش داخلی و بین‌المللی تقسیم می‌شود. این فرودگاه در سطح داخلی به اصفهان، تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس و کیش پرواز دارد و مسافران می‌توانند با بهترین سطح امنیت و کیفیت این فرودگاه را برای سفر خود انتخاب کنند. همچنین پروازهای خارجی فرودگاه کرمانشاه عبارت است از دبی، استانبول، دمشق، جده، بغداد، نجف و سلیمانیه. اگر قصد سفر دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کیفیت و رفاه پروازهای این فرودگاه را از دست ندهید.

شرکت‌های هواپیمایی فرودگاه کرمانشاه

بر اساس آمارهای موجود در سال 2016 بیش‌از 50406 پرواز توسط این فرودگاه انجام شده است. شرکت‌های هواپیمایی فعال در این فرودگاه عبارت‌اند از شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، شرکت هواپیمایی ایران ایر، شرکت هواپیمایی آسمان، شرکت هواپیمایی وارش، شرکت هواپیمایی کیش ایر، شرکت هواپیمایی ماهان، شرکت هواپیمایی معراج، شرکت هواپیمایی قشم ایر و شرکت هواپیمایی زاگرس.

سایر اطلاعات

تلفن فرودگاه کرمانشاه:

34245305 – 083

سایت فرودگاه کرمانشاه:

kermanshah.airport.ir

آدرس:

کرمانشاه، بلوار شهید کشوری، فرودگاه کرمانشاه

شماره تماس فرودگاه کرمانشاه برای پروازهای خارجی:

31492199 – 083

اطلاعات پرواز فرودگاه کرمانشاه:

199

کلام آخر در مورد فرودگاه کرمانشاه

در این مقاله کوشیدیم اطلاعاتی جامع و مفید در رابطه با فرودگاه کرمانشاه به شما ارائه کنیم. فرودگاه استان کرمانشاه در غرب کشور قرار دارد و در سطح داخلی و بین‌المللی پرواز انجام می‌دهد. این فرودگاه به‌دلیل اینکه با کشور عراق مرز مشترک دارد و مسافران زیادی برای سفر عتبات عالیات به عراق سفر می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. آیا تابه‌حال تجربه سفر با پروازهای این فرودگاه را داشته‌اید؟ تجربه خود از پرواز را با در میان بگذارید.

منبع : سه کلیک