به گزارش خودروپلاس،رسانههای چینی گزارش میدهند که جگوار لندروور قرار است از پلتفرمهای هیبریدی و برقی که توسط برند چری اکسید معرفی شده، استفاده کند. استفاده از فناوری چری به جگوار لندروور اجازه میدهد تا سرعت توسعه و عرضه خودروهای الکتریکی آینده را افزایش دهد.
این خودروساز بریتانیایی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود و سال گذشته خود را به برندهای مستقل رنجروور، دیسکاوری، دیفندر و جگوار تقسیم کرد. هنوز مشخص نیست که آیا مدلهای آینده جگوار لندروور که میتوانند از پلتفرمهای برند اکسید استفاده کنند، در خارج از چین نیز در دسترس خواهند بود یا فقط در بازار محلی فروخته خواهند شد.
قرارداد اشتراک پلتفرم بین جگوار لندروور و چری اولین معامله بین یک خودروساز اروپایی و یک خودروساز مستقر در چین نخواهد بود. فولکس واگن حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای به دست آوردن ۴.۹۹ درصد از سهام اکسپنگ را هزینه کرده و با این شرکت برای توسعه دو خودروی الکتریکی جدید برای بازار چین همکاری خواهد کرد. استلانتیس همچنین ۱.۵ میلیارد دلار در لیپ موتور سرمایه گذاری میکند تا ۲۰٪ از سهام را بدست آورد.