صفحه اصلی > استایل و فشن : 20 مورد از بهترین برندهای پوشاک موفق جهان

20 مورد از بهترین برندهای پوشاک موفق جهان


در «Get Your Greens»، مجموعه‌ای در حال برگزاری به مناسبت ماه زمین، ووگ بریتانیا به بررسی چگونگی پیشرفت صنعت به سوی آینده‌ای سبزتر می‌پردازد.

با توجه به اینکه مد پایدار برای افراد مختلف به معنای چیزهای متفاوتی است، اگر می‌خواهید در مورد عادت‌های خرید خود آگاه‌تر باشید – به ویژه با توجه به میزان سبزشویی در خارج، می‌توانید بدانید از کجا شروع کنید.

خوشبختانه، تعداد فزاینده‌ای از برندهای پوشاک با تفکرات زیست‌محیطی وجود دارند که به دنبال کاهش تاثیر خود بر روی کره زمین با انتخاب موادی که مسئولانه تولید می‌شوند، کاهش انتشار کربن و سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های جدید و همچنین اطمینان از تولید لباس‌هایشان هستند. به روشی اخلاقی

در زیر، ووگ 23 مورد از بهترین برندهای پوشاک پایدار را جمع آوری می کند.

بهترین مارک های پوشاک پایدار با قیمت مناسب

نود درصد

برند لندنی نود درصد که در سال 2018 تأسیس شد، قول می دهد 90 درصد از سود خود را به خیریه ها و افرادی که لباس های آن را تولید می کنند، اختصاص دهد. در حالی که این برچسب به دلیل اصول اخلاقی ساخته شده خود شناخته شده است، اما از زمانی که مدیر خلاق الیوت اتکینسون، که سابقاً از استودیو Bite بود، در سال 2022 به آن پیوست، رویکردی مبتنی بر مد را در پیش گرفت.

Everlane

برند کالیفرنیایی Everlane به‌خاطر لوازم اصلی کمد لباس‌های سازگار با محیط‌زیست معروف است و افرادی مانند کیتی هولمز، تیلور سویفت و سلنا گومز از طرفداران سرشناس آن هستند. این برچسب – که اخیراً از همکاری با Marques'Almeida پرده برداری کرده است – به “شفافیت رادیکال” خود افتخار می کند و نشان می دهد که واقعاً چقدر هزینه برای تولید محصولاتش دارد. این کشور می خواهد 100 درصد موادش تا سال 2025 دارای گواهی بازیافت، ارگانیک، تجدیدپذیر و مسئولانه باشند.

Everlane

ژاکت تکه دوزی بوم X Marques'Almeida

Everlane

The Way-High® Curve Jean

اصلاحات

پس از شروع زندگی به عنوان یک فروشگاه کوچک قدیمی در لس آنجلس در سال 2009، Reformation تبدیل به یک فرقه مورد علاقه برای کسانی شد که به دنبال تقلید از سبک کالیفرنیایی بی دردسر هستند. خوشبختانه، این برند به ریشه‌های ذهنی پایدار خود چسبیده است: این برند یک هدف بلندپروازانه برای مثبت شدن در مورد آب و هوا تا سال 2025 تعیین کرده است.

اصلاحات

ژاکت پشمی احیا کننده Mer

Asket

نام تجاری اسکاندی Asket در سال 2015 با هدف ایجاد کمد لباس ضروری و در عین حال شفافیت کامل در مورد نحوه ساخت لباس هایش راه اندازی شد. این برچسب که با لباس های مردانه شروع کرد، در سال 2021 لباس های زنانه را به مجموعه خود اضافه کرد که از پیراهن های کلاسیک تا شلوار جین را شامل می شود.

گانی

دلیلی وجود دارد که دختر Ganni جهانی شده است: طراحی های ساده و اغلب رنگارنگ این برند بلافاصله باعث شادی می شود. نه تنها این، برچسب دانمارکی خود را با پیشرو بودن در فضای پایداری متمایز می کند، هم از طریق ابتکار پارچه های آینده خود، که مواد جدید نوآورانه ای مانند چرم رشد یافته توسط باکتری ها را ترویج می کند و هم تعهد خود را به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کل آن. 50 درصد تا سال 2027.

لباس میدی پنبه ای گانی شیرد

گانی

لباس میدی پنبه-پوپلین ارگانیک پلیسه دار

مبانی ارگانیک

Organic Basics مستقر در کپنهاگ کارهایی را انجام می دهد که روی برچسب آن نوشته شده است، متخصص در زمینه های ارگانیک تایید شده (و همچنین اصول بازیافتی و قابل بازیافت)، از تی شرت تا لباس زیر. این برند عضوی از 1% برای طرح سیاره است، به این معنی که یک درصد از فروش آن به گروه های محیط زیست اختصاص می یابد و شفافیت را در مورد محل تولید لباس هایش ارائه می دهد.

مبانی ارگانیک

شلوار برش خورده پنبه ای ارگانیک

بهترین برندهای پوشاک پایدار معاصر

فردایی دیگر

در سال 2020 راه اندازی شد، اخلاق مسئول فردای دیگر سه رکن کلیدی را در ذهن نگه می دارد: رفاه انسان، حیوانات و محیط زیست. لباس کار مینیمالیستی این برند مستقر در نیویورک که با استفاده از مواد سازگار با سیاره ساخته شده است، قبلاً طرفداران برجسته ای از جمله مگان مارکل، کیتی هولمز و آنجلینا جولی را که اخیراً به هیئت مشاوران آن ملحق شده اند، جلب کرده است.

Bite Studios

برند سوئدی Bite Studios در سال 2016 با در نظر گرفتن پایداری تأسیس شد – نام آن مخفف By Independent Thinkers for Environmental progress است. از آن زمان، این برچسب به خاطر لوازم اصلی کمد لباس کلاسیک خود با پیچ و تاب، که از موادی مسئولانه تهیه شده است، شناخته شده است.

Bite Studios

لباس میدی جرسی پیچ خورده

Bite Studios

دامن میدی کرپ پلیسه دار

مارا هافمن

مارا هافمن از زمانی که در سال 2015 نام تجاری خود را بر محیط زیست متمرکز کرد، به یک پیشگام در فضای پایداری تبدیل شده است. این برچسب که به خاطر استراحتگاه‌های رنگارنگ و لباس‌های شب خود معروف است، مرتباً از مواد جدید و نوآورانه استفاده می‌کند، از جمله Circ، یک لیوسل که از 50 درصد ضایعات منسوجات بازیافتی ساخته شده است.

مارا هافمن

لباس میانی پنبه ای ارگانیک پاپ کورن پاپلین تک آستین Evelyn

مارا هافمن

لباس میدی ترکیبی از پنبه ارگانیک و تنسل لیوسل کارمن

ماریا مک مانوس

ماریا مک مانوس، طراح اهل ایرلند و مقیم نیویورک، همه جنبه های طراحی های خود را با تفکرات زیست محیطی، از جایی که آنها تولید می کنند تا دکمه های هر لباس، در نظر می گیرد. این برچسب با ارائه لوازم اصلی کمد لباس کلاسیک با حسی معاصر، جنیفر لارنس را از حامیان مشهور خود می‌داند.

پیراهن پنبه ای ارگانیک دو چین دار ماریا مک مانوس

مانتو پنبه ای ارگانیک با یقه دو سینه ماریا مک مانوس

استودیو 189

استودیو 189 که توسط Rosario Dawson و Abrima Erwiah در سال 2013 تأسیس شد، قهرمان صنایع دستی می شود. این برند با جوامع صنایع دستی در غنا، مالی و بورکینافاسو همکاری می کند تا طرح های رنگارنگ دستباف، نقاشی دستی و دست بافت خود را تولید کند که توسط افرادی مانند میشل اوباما و لوپیتا نیونگو پوشیده شده است.

استودیو 189

پیراهن ماکسی ویل دار پنبه ای با چاپ تکه تکه

استودیو 189

دامن میدی نخی طرح دار کمربند

مادر مروارید

پس از اینکه در سال 2015 مدیر خلاق Mother of Pearl شد، امی پاونی تصمیم گرفت این برند را تغییر دهد تا آن را پایدارتر کند. همانطور که در مستند دیده می شود، طراح سفری یک ساله را برای ردیابی زنجیره تامین برچسب آغاز کرد. مد دوباره تصور شد. امروزه این برند در لوازم کمد لباس شیک، ساخته شده از پشم گواهی شده، پنبه ارگانیک و… تخصص دارد.



منبع