صفحه اصلی > استایل و فشن و ترند : لباس های طراحی شده و دلیل گرانی آن‌ها
لباس های طراحی شده

لباس های طراحی شده و دلیل گرانی آن‌ها

 

سوالی که خیلی از افراد، چه افراد علاقه‌مند به فشن و چه افراد خارج از بحث‌ها و دغدغه‌های فشنی، همیشه مطرح می‌کنند؛ این است که چرا لباس های طراحی شده، خیلی گران هستند؟ برای پاسخ به این سوال لازم است با برندها و مراحل تولید لباس‌های‌شان آشنا شویم. بیشتر افراد فعال در فشن با این روند آشنا هستند و دلیل این گرانی‌ها را می‌دانند. اما افرادی که قصد دارند وارد رشته‌های متفاوت فشن از جمله طراحی مد و لباس شوند یا در این رشته تازه‌کار هستند، برای یافتن پاسخ این سوال اغلب سردرگم هستند و به جواب واحدی نمی‌رسند. ما در این مقاله به این سوال به درستی پاسخ می‌دهیم تا در مورد لباس های گران‌ قیمت، ابهامی برای شما باقی نماند. تا انتهای این مطلب هیجان‌انگیز، ما را دنبال کنید.

لباس طراحی شده چیست؟

مدت‌ها است که برندهای لوکس فشن، به بخشی از فرهنگ و معیار مد تبدیل شده‌اند. لباس‌های گران قیمت برندهایی مثل Armani، Louis Vitton، Gucci و دیگر برندها به عنوان اقلام لوکس و نماد طبقات اجتماعی بالا، به طور برجسته در مجلات، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نمایش داده می‌شوند. بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که چه چیزی لباس‌های برندهای معروف را گران می‌کند و راز چنین محبوبیتی چیست؟ قبل از این‌که دلایل گرانی این لباس ها را بررسی کنیم، بهتر است تعریفی از لباس‌ های طراحی شده بدانیم. در اصل این لباس‌ها، نوعی لباس هستند که در تعداد محدود توسط برندهای لوکس و معروف تولید می‌شوند. برای تولید این نوع لباس‌ها، ابتدا طراح مد یک طراحی منحصر به فرد خلق می‌کند؛ سپس از مواد و تکنیک‌های با کیفیت بالا برای ساخت آن استفاده می‌شود.

 

لباس های طراحی شده

برجسته‌ترین برندهای تولید لباس لاکژری و با کیفیت بسیار بالا عبارتند از Prada، Versace و Chanel. صرف نظر از شرایط، برندهای معروف و بزرگ؛ سال به سال به توسعه و پیشرفت خود ادامه می‌دهند. به عنوان مثال، درصد لباس‌های لوکس سالانه 3.5 درصد افزایش می‌یابد. با این حساب، براساس محاسبات کلی؛ ارزش خود صنعت حدود 300 میلیارد دلار برآورد شده است.

لباس های طراحی شده

دلایل گرانی لباس‌های دیزاینر

  • استفاده از بهترین کیفیت پارچه، مواد و اکسسوری‌های جانبی

برخلاف کارخانه‌های خیاطی انبوه، تولیدکنندگان لباس‌های مد سطح بالا، از مواد مصنوعی و لوازم جانبی بی‌کیفیت استفاده نمی‌کنند. برای مثال، Versace به تولید منسوجات خود مشهور است. Louis Vitton و Hermes نیز از چرم طبیعی گونه‌های کم‌یاب در محصولات خود استفاده می‌کنند. اقلام انحصاری برندهای معروف دیگر نیز از پنبه طبیعی، ابریشم، پشم و کتان، ساخته می‌شود. هم‌چنین با استفاده از اکسسوری‌های طلایی یا نقره‌ای، جواهرات ساخته شده با الماس و دیگر سنگ‌های قیمتی، هم جذابیت خاصی به لباس‌های برندهای لاکژری افزوده می‌شود و هم قیمت نهایی آن‌ها بسیار افزایش پیدا می‌کند.

کیفیت پارچه در لباس های طراحی شده

  • پرداخت هزینه‌های بالا به کارکنان

برندهای دیزاینر تلاش می‌کنند تا همه‌چیز را با بالاترین استانداردها انجام دهند. آن‌ها با توجه به این‌که هدف‌شان کمیت بالا نیست، بلکه کیفیت ایده‌آل است؛ از نیروی کار آمریکایی یا اروپایی استفاده می‌کنند. آنان برای دست‌یابی به هدف ایده‌آل خود، کارکنان زیادی از افراد حرفه‌ای و با دست‌مزد خوب استخدام می‌کنند. همه از خیاطان، طراحان، جواهرسازان و غیره، در رشته خود حرفه‌ای هستند. در نتیجه حقوق آن‌ها بالاتر از حد متوسط است.

کارکنان برندهای لوکس

  • داشتن مخاطب خاص

اکثر مشتریان برندهای دسته‌ی بالای مد، افراد سرشناس، معروف و با سابقه یا افراد بدون مشکل مالی هستند. این مخاطبان با توجه به موقعیت حرفه‌ای و مالی خود خرید می‌کنند و اگر نام برند، شایسته باشد، به قیمت توجهی ندارند.

خریداران لباس های طراحی شده

  • سرمایه‌گذاری روی نام تجاری برند

برندهای معروف علاوه بر موارد گفته شده، به یک دلایل دیگری نیز معروف می‌شوند. آن‌ها مبالغ هنگفتی را در بازاریابی و برندسازی، سرمایه‌گذاری می‌کنند. صدها هزار دلار برای یک کمپین فصلی متوسط هزینه می‌شود. از افراد بسیار معروف و محبوب و بسیار گران در کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود تا طرفداران‌شان را به سمت این برندها سوق دهند. فشن‌شوهایی با هزینه‌های زیاد و استفاده از سوپرمدل‌ها و هنرمندان برگذار می‌شود تا مجموعه‌های جدید لباس این برندها، جذاب‌ و پرقدرت معرفی شوند.

کمپین‌های تبلیغاتی لباس های طراحی شده

به طورکلی در مدل‌های تجاری این‌طور در نظرگرفته‌می‌شود که قیمت یک محصول معین، منعکس کننده‌ی هزینه‌های لازم برای تولید، فروش و سود آن است. در بخش محصولات لوکس اما هیچ مبنای مشخصی برای قیمت‌ها وجود ندارد. لباس‌های طراحی‌ شده و لاکژری به قیمتی که مصرف‌کنندگان مایل به خرید آن هستند، فروخته می‌شود. با توجه به سفارشی بودن این محصولات، رقابت زیادی برای خرید آنان به صورت دائمی وجود دارد. زیرا این اجناس به سرعت فروش می‌روند و تقاضا برای آنان به دلیل محدودیت‌شان بسیار زیاد است.

قیمت بالای کیف‌های برندهای لوکس

برندهای لوکس در رده‌های بالا با احساس انحصار رشد می‌کنند. از آن‌جایی که هدف محصولات آن‌ها جلب توجه شهروندان طبقات بالا است، این برندها، لباس‌های بی‌نظیری را به مخاطبان خود ارائه می‌‎دهند. اکثر این لباس‌ها دست‌ساز هستند و با استفاده از خیاطی منحصربه‌فرد ساخته می‌شوند و در نوع خود بی‌نظیر هستند.

منحصربه‌فرد بودن لباس های طراحی شده

  • پذیرش اجتماعی

با وجود تأسف‌آور بودن این کار اما، تعداد قابل توجهی از مردم، محصولات رده‌ی بالای فشن را خریداری می‌کنند تا بیشتر مورد پذیرش همسالان و جامعه قرار گیرند. داشتن اقلام گران‌قیمت، می‌تواند نشان دهنده‌ی موقعیت اجتماعی بالای افراد شود و باعث پذیرش بیشتر در جامعه می‌شود.

پذیرش اجتماعی با برندهای دیزاینر

  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید لباس‌ های طراحی شده

از آن‌جایی که کیفیت بالاتر محصولات دیزاینر به معنای طول عمر بیشتر است، بسیاری از مردم خرید لباس‌ های طراحی شده رابه عنوان یک سرمایه‌گذاری می‌دانند. به عنوان مثال خرید کت‌وشلوار یا کفشی از یک برند طراح، می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد. بسیاری از لباس‌های دیزاینر نیز به عنوان اقلام کلکسیونی عمل می‌کنند. داشتن یک لباس، کفش یا کیف با کیفیت و گران، می‌تواند در هنگام فروش، سود شما را دو سه برابر کند. هرچه لباس کم‌یاب‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است.

سرمایه‌گذاری با خرید لباس های طراحی شده

این مجموعه دلایل، درک و پذیرش قیمت زیاد لباس های طراحی شده را برای ما آسان‌تر می‌کند. با و جود این دلایل به موفقیت و ثروت‌مند بودن برندهای لوکس پی می‌بریم و می‌توانیم از آن‌ها برای مسیر کاری خود، الگو و الهام بگیریم. درست است که لباس های طراحی شده گران هستند اما نسبت به مد سریع، آسیب ناچیزی به محیط‌زیست می‌زنند و در جهت پایداری مد قدم برمی‌دارند. برای دنبال کردن و رسیدن به مسیر این برندهای بزرگ باید طراحی مد را به صورت کاربردی و درست آموزش ببینیم. اگر به دنیای جذاب مد علاقه‌مند هستید، می‌توانید با دوره‌های طراحی لباس ما سریع‌تر در این دنیا قدم بگذارید.

منبع : mahsazare.com